Nevenov bicikl

Kuda se vozim:

Biciklističke ture koje mi se čine posebno zanimljivima. Uglavnom se ne vozim po gradu (Zagrebu).

Kroz Turopoljski lug

tura kroz Turopojlski lug mapa

Old wooden bridge without Neven

Selečki most preko rijeke Odre je u dosta lošem stanju, ali se može prijeći. Most je sagrađen 1946. godine u porpunosti od drveta i dugačak je pedesetak metara. Već je bilo planova za njegovu obnovu no do sada to nije realizirano. Kad se most prijeđe od strane Luga, cesta dalje vodi prema Veleševcu. Područje oko rijeke u ovom predjelu posjeća pomalo na prašumu.

Brač, sjeverni dio

Bračke biciklističke ture

foto galerija s brača:

40-kilometarska tura preko Kravarskog

Evo jedne vrlo zanimljive ture, koja može na pojedinim dijelovima biti nešto zahtjevnija zbog nekoliko uspona (visinska razlika više od 200m). Na ovoj turi ima i nekoliko zanimljivih interesnih točaka, a vidici su stvarno prekrasni pogotovo kad se popnemo na brežuljke Vukomeričkih Gorica kod Kravarskog. Naša tura polazi iz Velike Gorice prema Maloj Buni po cesti za Pokupsko. Cesta se polako penje tako da stalno vozimo blago uzbrdo. Promet motornih vozila je relativno gust pa se preporuča oprez. Na izlazu iz Male Bune prije nego što cesta zaokrene desno uzbrdo, skrećemo lijevo na sporednu cestu, u ulicu Turopoljsko-Posavskog odreda, pa zatim nakon kraćeg uspona desno i vozimo oko vojarne u Velikoj Buni kako bismo ponovno došli na magistralnu cestu prema Pokupskom. Sada dolazi nešto više uspona preko Krušaka pa sve do Kravarskog, gdje pravimo kratki predah. Nastavljamo dalje glavnom cestom i prolazimo crkvu koja dominira mjestom te nakon nekoliko stotina metara skrećemo desno prateći putokaz za Kozjaču, Šiljakovinu i Gudce.
40km tura preko Kravasrskoga plan Vozimo po sporednoj cesti, po hrptu Vukomeričkih gorica te se u nedjeljno sunčano popodne pruža lijep pogledu na okolnu prirodu. Vidi se da se u mnogim vikendicama nalaze ljudi dok poneki pas nervozno laje vidjevši nas, bicikliste. Prije Kozjače počinje makadam, a izmjenjuju se blaži usponi s nizbrdicama, sve dok ne stignemo tik pod vidikovac Lakovica (241 metar nadmorske visine). Ovdje se nalazi službena kota i geodetska oznaka. S te uzvisine se pruža zaista lijep pogled prema Zagrebu na jednu stranu te Vukomeričke gorice, Samoborsko gorje i Klek na drugu stranu. Od Kozjače do Šiljakovine uglavnom prevladava asfalt, a kad stignemo do velikog križanja skrećemo oštro lijevo prema Gudcima. Sada počinje najzabavniji dio s mnogo makadama te više dužih uspona i nizbrdica sve dok ne dođemo do ceste više važnosti koja će nas dovesti do starog grada Lukavca. Uživamo u laganom spustu prema Lukavcu te pravim kratku pauzu kod obnovljenog starog grada. Ostaje još nekoliko km da zaokružimo turu.
VG - Mala buna - Kravarsko - Kozjača - Šiljakovina - Gudci - Lukavec – Gradići - VG: cca 40 km

3. Buševska biciklijada - rekreativna vožnja

Buševska biciklijada svake godine raste tako da je ovaj puta bila u tri kategorije: rekreativna vožnja, XC i (ozbiljna) cestovna utrka od 55 km, do Pokupskog i natrag. Mi smo, kao i prošle godine odvezli, rekreativnu utrku od 20 km te je još malo začinili tako da smo ukupno prevezli više od 40km. Kod rekreativaca prvih sto prijava donosilo je majicu s printom, i to prilično dobre kvalitete. Vožnja do Vukovine je lagana, rekreativna vožnja po asfaltu po potpuno ravnom dijelu Turopolja. Na segmentu od Buševca do prelaska preko pruge u Turopolju može se jače "povuči", a tu je inače mjesto gdje se obaraju rekordi. Strava kaže da je bilo i brzina preko 45 km/h, naravno, ne tijekom rekreativne biciklijade. Rampa u Turopolju nam se pred nosom zatvorila tako da smo imali priliku pogledati novi vlak koji vozi na relaciji Zagreb – Sunja. Najveći štos je prelazak preko drvenog kučkog mosta (kod mjesta Kuče) gdje smo uzbunili lokalne pecaroše koji love ribu na kanalu Sava - Odra. Navodno su štuke na cijeni!
U Vukovini, u vatrogasnom domu, bila je tradicionalna stanka i okrjepa u vidu vode, sokova i keksa. Nakon povratka u Buševec, gotovo istim trasom, počeo je zabavni program i proglašenje pobjednika po kategorijama uz nagrade sponzora. Bilo je i utješnih nagrada za najstariji bicikl, najmlađeg i najstarijeg sudionika i sl.

Vlastiti video snimljen Action Camerom na 720p

Više o biciklijadi na webu Moj Buševec i stranicama Biciklističkog kluba Velika Gorica

50-kilometarska tura po Vukomeričkim goricama

Vukomeričke gorice u travnju su vrlo lijepe, brežuljci i livade pune su cvijeća, dok proljetno Sunce dodatno pojačava boje. Nakon ovog pjesničkog uvoda, recimo da provoziti 50 km za više od 3,5 sati ne izgleda kao neki uspjeh s kojim bi se trebalo hvaliti no na ovoj turi visinska razlika je gotovo 200m!
Počinjemo iz VG i vozimo preko Donje Lomnice i prolazimo pored starog dvorca Lukavca i nakon 45 minuta dolazimo u Peršinovec. Ovdje pijemo kavu u lokalnom kafiću "Vratio se Šime". Nastavljamo dalje prema Dubrancu koji je bio naša krajnja točka prema jugu. Vraćamo se istim putem natrag i kod Peršinovca skrećemo prema Markuševcu Turopoljskom gdje se zaustavljamo kod početne točke prve planinarske staze po Vukomeričkim goricama "Režidovka - 255m". Neposredno nakon toga na lijevoj strani nailazimo na Western ranch - prilično veliko imanje gdje uočavamo obor s desetak konja. Sve izgleda novo, održavano i profesionalno dok nas natpis Welcome poziva da uđemo na ranč.
Vraćamo se na glavnu cestu i kod putokaza Gudci skrećemo desno da bismo preko Jajtinog brega i Šiljakovine došli u Malu Bunu. Ovdje ima ukupno 4 uspona i nizbrdica te djelomično makadamske ceste. Još jedna manja stanka u Maloj Buni te povratak po prilično prometnoj cesti.

Vukomeričke gorice, 50 kilometarska biciklistička ruta Neven s biciklom, Dubranec i Western Ranch

2. Buševska biciklijada

Busevska biciklijada, cilj, Neven Tek druga godina održavanja Buševske biciklijade pokazala je da malo može biti vrlo dobro kao i veliko. Agilni Buševčani imali su ove godine zapravo dvije biciklijade, jednu "rekreativnu" i jednu pravu XC utrku po Turopoljskom lugu dužine 35 km - organizacija biciklističkog kluba Velika Gorica. Obje su krenule s Trga seljačke sloge, a ona rekreativna je išla trasom preko Turopolja, Rakitovca, Kuča i Vukovine (gdje bio kraći odmor) te istom rutom natrag (cca 20km). Procjenjujemo da je bilo oko 200 registriranih sudionika plus biciklista koji su se priključivali iz okolnih sela tijekom vožnje. Od glavnih atrakcija izdvajamo prijelaz preko željezničke pruge u Turopolju (prijelaz je inače već nekoliko mjeseci zatvoren za automobile) uz budne oči redara i vatrogasaca iz DVD-a. Drugo je prijelaz preko starog drvenog mosta u Kučama, koji je atrakcija sam za sebe, a na veliku žalost lokalnih ribiča kojima je bučna kolona biciklista vjerojatno rastjerala ribe. Pohvaljujemo također regulaciju prometa za što su bili zaduženi, osim policije i organizatora, redari, te vatrogasci sa svojim crvenim vozilima. Na povratku u centar Buševca sudionike je dočekao zabavni program uz DJ-a te vrlo prigodna ponuda jela i pića, a prihod je išao u humanitarne svrhe.

Busevska biciklijada, biciklistička ruta

Video s rekreativne vožnje snimio je kolega biciklist - Vladimir Leder

Dolina Gacke – Barkanova staza

trek 3700, brdski biciklO dolini Gacke i biciklističkim stazama ne treba mnogo govoriti. Poznato je da su staze dobre, blage, a priroda očuvana i lijepa. Kako je naš author prime prvenstveno namijenjen vožnji po cesti i blažem makadamu, rješenje je unajmljivanje bicikla. BK „Barkan“ iz Otočca ima raspolaganju ergelu MTB-ova, a dopao mi je Trek 3700, hardtail brdski bicikl s prilično suhim lancem, ali dobrim kočnicama. Vozili smo prateći Barkanovu stazu, koliko je išlo, jer smo željeli doći do Vrila Gacke i tamo ručati. Tura počinje iza vojarne u Otočcu i dalje preko Vivoškog mosta preko Gacke i kasnije naizmjence po lijevoj i desnoj obali. Na nekim mjestima Gacka je malo izašla i korita pa uspješno vozimo kroz blato i vodu do pola kotača. Nakon prelaska magistralne ceste D50, ide se prema mjestu Sinac, gdje se nalaze dva izvora Gacke, prvo Majerovo vrlo i kasnije Tonković vrilo. Kod potonjeg se nalazi bistro „Vrilo Gacke“. Više o cijeloj turi s velikom fotogalerijom na mojem blogu - Nevenov blog >>

Gacka dolina, biciklistička ruta

Andautonija (iz Zagreba)

Vrlo često se vozim po Turopolju - jedna od zanimljivijih destinacija je svakako Andautonija. Od Konzuma u Sarajevskoj cesti u Zagrebu do Andautonije ima 15 km. Krećemo pored bivše "Maršalke" i Jakuševačkom ulicom, prolazimo Mičevec te vozimo dalje preko Velike Kosnice i Črnkovca do Ščitarjeva. Ova ruta je vrlo dobra za bicikliste jer nema mnogo prometa sve do Črkovca gdje se spajamo na cestu V. Gorica – Ščitarjevo koja je prometnija.

Zgb - Andautonija, biciklistička ruta

Lukavec - Dragonožec

Ova tura prolazi kroz Gradiće i nakon toga uz kuriju Modić-Bedeković iz 1806. godine u Donjoj Lomnici. To je jedna od malobrojnih sačuvanih autohtonih drvenih građevina turopoljskog plemstva. Ubrzo dolazimo do dvorca Lukavca u istoimenom selu. Stari grad datira još iz 1256. no u povijesti je nekoliko puta bio srušen i ponovno građen, a konačno je sazidan u 18. stoljeću. Iz Lukavca vozimo cestom prema Vukomeričkim goricama i na raskršću skrećemo prema Donjem Dragonošcu. Nešto prije tog sela napuštamo Županiju Zagrebačku i ulazimo u Grad Zagreb, što je sve lijepo obilježeno natpisnim pločama. Primijetili smo jedino da je asfalt u Gradu Zagrebu nešto noviji i urednije postavljen. Nastavljamo dalje do sela Donji Trpuci gdje zaokrećemo i vraćamo se natrag.

Neven, Trpuci, author

Okuje – Mraclin – Turopolje – Kuče – Jagodno – Čiće

Jedna zanimljiva i relativno lagana tura je 35 km krug po sjevernom dijelu Turopolja. Vozi se po gotovo potpuno ravnom dijelu Turopoljske aluvijalne ploče i cijelo vrijeme po asfaltu (istina vrlo različite kvalitete, od vrlo lošeg do odličnog). Krećemo sa zapadnog dijela Velike Gorice i pedaliramo prema Okuju, selu s nešto više od sto kućanstva te dalje prema Mraclinu. Između Okuja i Mraclina prelazimo nadvožnjak iznad novosagrađenog kraka autoputa A11 (Zagreb – Sisak). Mraclin je jedno od većih turopoljskih naselja i vrlo dobro povezano sa Zagrebom (vlak i autobus). Ovdje ima nekoliko sačuvanih tipičnih čardaka, a nas put vodi dalje jednom kraćom dionicom po glavnoj cesti za Sisak. Uskoro stižemo u mjesto Turopolje, također jedno od većih, a nastalo je oko poznate drvne industrije. Kako smo stigli do jedne od krajnjih točaka našeg nepravilnog kruga, cesta nas vodi prema istoku kroz Rakitovec, te preko starog drvenog mosta (kanal Sava-Odra) zaokrećemo prema Kučama i izletištu Odranski Ribič. Cesta do Odranskog je široka i ugodna za vožnju pa bez zaustavljanja prelazimo još jedan stari drveni most (preko Odre) koji je u takvom stanju da automobili ne smiju preko njega. Nakon kraće vožnje uz Odru, prolazimo Čičku Poljanu i vozimo prema Ribnici. Sad smo na nešto važnijoj cesti no kako je nedjelja nema velikog prometa automobilima i s malo više opreza uspjeli smo se domoći Jagodnog. U Novom Ćiću zaokrećemo za 90 stupnjeva prema Starom Ćiću i eto nas na domak Velike Gorice.